ما اهالی جنوب هستیم۰۰۰

  • ۱۸:۳۹

همیشه برایم عجیب بود که میگفتند پاییز فصل جدایی ها و فراق یار است۰ فصل زرد و نارنجی شدن و ریختن برگ های پاییزی۰۰۰

از وقتی که یادم می آمد، درختان خیابان های این شهر بیشترشان شمشاد، مورد، اکالیپتوس و نخل بودند ۰ زرد شدن برگ درختان و خش خش برگ های پاییزی در زیر پای عابران در کار نبود ۰ گیاهانِ ضعیف تر در تابستان از شدت آفتاب می سوختند ، خشک می شدند و می مردند ۰ بارها و بارها تصویر مردن گل ها و گیاهان باغچه به وقت آفتاب سوزان و بی رحم تابستان را دیده بودم و این یکی از دلایلی بود که تابستان های سوزان این شهر را دوست نداشته باشم ۰ تابستان هایی که همچون غولِ داغ و سوزانِ بی رحمی بیرون از در خانه منتظر بود تا مارا بسوزاند و ما هم ماه ها از ترسش در اتاق های خانه زیر کولرها پناه میگرفتیم و جز در مواقع نیاز از خانه خارج نمی شدیم۰ یادم هست در کودکیم روزهایی که فقط یک کولر گازیمان قدرت خنک کردن در برابر این گرما را داشت و ما همگی در یک اتاق میخوابیدیم تا خنک بمانیم ۰۰۰

تابستان های زیادی از عمرم را به خاطر گرمای بی حد این شهر از دست دادم ۰ راستش می شد بیرون بروم شبیه سالهایی که به عشق زبان انگلیسی خواندن تمام گرما و خیس شدن لباس هایم را تحمل میکردم ولی دیگر جسمم توان مقابله با این گرما را ندارد ۰۰۰ یا من ضعیف تر شده ام یا این گرما شدیدتر و شاید هم هر دو ۰۰۰ چندباری که در تابستان های داغ چند ساعتی بیرون رفتم و حالم بد شد به من فهماند که جسم من دیگر توانش را ندارد۰۰۰

من همیشه آمدن پاییز را دوست دارم چون نوید روزهای خنک را میدهد ۰ روزهایی که باران های تند می بارد و درخت ها و گل هایمان جان دوباره میگیرند ۰ روزهایی که میشود ما هم لباس های گرم و بافتمان را از کمدها بیرون بیاوریم و تصور کنیم که در یک شهر سردسیر زندگی میکنیم و شاید روزی بالاخره برای بار اول شاهد بارش برف و سفید پوش شدن شهرمان باشیم۰۰۰ 

من هوایِ بهاریِ پاییز شهرمان را دوست دارم وقتی خنکای نسیم به صورتم میخورد و امید دارم که به زودی باران ها از راه می رسند و باریدن را از سر می گیرند ۰۰۰

hani aliabadi
آره متاسفانه من هم همین طورم امسال که همش تو خونه بودم بازم خون دماغ می شدم کلا هوا خشکه با کولر هم خشکه :((
عزیزم :(
تابستون دوس ندارم :(
حامد سپهر
هر جور سرمایی رو میتونم تحمل کنم ولی گرما رو نه
واقعا همیشه دلم برا جنوبیا میسوزه با این گرمای هوا مگه میشه تابستون فقط تو خونه بمونی؟ شما شبا هم بیرون نمیرین؟
اره واقعا گرمای اینجا فاجعه س و سال به سال هم بدتر میشه متاسفانه حالا بادهای پاییزی شروع شه گرد و غبار هم تو راهه :|
بعضی شبا که هوا بهتر باشه و شرجی نباشه آره بیرون میریم اونم با کولر ماشین و تو پاساژایی که خنک باشن ولی خب بازم گاهی کاری پیش بیاد مجبوره ادم دیگه بره ولی خب من خودم توی ظهرای تابستون تو آفتاب حالم بد میشه ۰شبا هم باید همیشه اب همراه داشته باشی ۰
فرشته ...
من از تابستون متنفرم، از گرما و شرجی و گرما زده شدن و عرق‌سوز شدن هم همینطور.
کاش زودتر پاییز مهربونمون ،زمستون خوشکلمون از راه برسن :)
دقیقا منم همینقدر بیزارم از تابستون ۰۰۰
کاش همیشه هوا مثل پاییز و زمستون بود اینجا :(
یک آشنا
فصل جنوب اومدن پس همین وقتای پاییز و زمستان است :) ^_^
اره :)
به نظر من بهترین زمان از آبان تا بهمن هست که هوا خوبه :)
روزای عید هم شهرای سردسیر اینجا زیاد میان چون هنوز هوا خنکه ولی گاهی گرم هم میشه دیگه بستگی داره هوا دلش بخواد چطور باشه :دی
آسـوکـآ آآ
عزیزم...
من و تو دقیقا دو تا نگاه متفاوت داریم.
من تو شمالی ترین نقطه، تو جنوبی ترین.
من و تو هر کدوم پاییز رو یه جور میبینیم و این با همه تلخی هاش جذابه...
آره ولی به نظرم شما که توی شمال کشور با اون آب و هوا و طبیعت زندگی می کنید چند هیچ جلویید :دی
من جنوب غربیم و کیلومترها فاصله س بینمون ۰
 نمیدونم شمال کشور توی پاییز چه شکلی میشه کاش بنویسی ۰۰۰
مسـ ـتور
چه احساسات لطیفی ((:
امیدوارم هوای دلت همیشه اونجوری باشه که دوست داری *:
مرسیی :دی
مرسی عزیزم لطف داری :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ماه
روشنی اش را
در سراسر آسمان
می پراکند
و لکه های سیاهش را برای خود نگه می دارد۰

رابیندرانات تاگور - کتاب ماه نو و مرغان آواره
Designed By Erfan Powered by Bayan